BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Masa

Makna Namaku

Adibah-Berpengetahuan, beradab
ADIBAH
AAmanah
DDinamik
IIkhlas
BBijaksana
AAlim
HHarum
Apa ada pada nama?

29 Disember 2011

Kerana Hat Bicara

Mengharungi samudera mahligai nan suci
Penuh gelombang silih berganti
Semua adalah ujian penguat cinta
Bila hati bicara

Kekadang tak perlu terucap kata kata
Untuk selami dalamnya hatimu
Susah senangmu jadi bahgian hidupku
Karena hati bicara

Tatap manja matamu kisahkan berjuta cerita
Hadirmu dihidupku memberikan berjuta makna
Karunia Illahi mempersatukan dua hati
Kurasa yang kau rasa karena hati bicara

Kekadang tak perlu terucap kata kata
Untuk selami dalamnya hatimu
Susah senangmu jadi bahgian hidupku
Karena hati bicara

Tatap manja matamu kisahkan berjuta cerita
Hadirmu di hidupku memberikan berjuta makna
Karunia Illahi mempersatukan dua hati
Kurasa yang kau rasa karena hati bicara

02 Disember 2011

X lama lagi nak habis attachment

Salam

Apa khabar semua?dah lama x update blog.Sedar x sedar ini merupakan bulan terakhir untuk menamatkan latihan penempatan di Kementerian Pendidikan. Banyak yang sudah di pelajari selama nak dekat enam bulan kat sini. Dapat kenal dengan kawan baru

24 Oktober 2011

Penerang Hati




6ixth Sense Feat Saujana -Penerang Hati


Mencinta Mu terangkan jiwaku
Merindu Mu hatiku selalu
Hanya diri Mu satu cintaku

Tak akan mampu ku jauh dari Mu
Satu nafas ku harap Kau ada
Hanya pada Mu Tuhan ku rayu

Chorus
Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

Jangan pernah kau menjauh

16 Oktober 2011

DIAM dan SABAR


Sememangnya susah dan sukar untuk kita lakukan apabila kita dihina, diumpat, dikeji, difitnah atau dimalukan lebih-lebih lagi di khalayak ramai, di pejabat atau dalam masyarakat. Namun itulah tindakan yang terbaik bagi kita.

Apabila kita menjawab balik hinaan yang dilontarkan pasti bukan kita yang bercakap tapi yang "bertanduk dua" yang sedang menguasai akal fikiran kita pada masa itu. Jadi, seeloknya kita diam sejenak. Istighfar di dalam hati dan ingatkan diri kita supaya bersabar menghadapi hinaan yang dilontarkan.

Dalam situasi apabila kita terasa diri kita sangat lemah umpama anak ikan yang dikelilingi oleh jerung-jerung kelaparan, kita tidak tahu apa yang harus kita lakukan. Untuk tujuan itu, saya ingin kongsikan sedikit panduan dalam menghadapi keadaan apabila kita dihina. Antaranya ialah:


·  Orang yang menghina kita dengan menggunakan perkataan yang teruk (Contohnya bangang, bodoh, gedik dan sebagainya) sebenarnya sedang mendoakan keburukan itu untuk dirinya, suami atau isteri mereka, ahli keluarga, adik-beradik dan lebih parah lagi sebenarnya mereka mendoakan untuk anak-anak mereka. Nauzubillah.. 


·  Sebenarnya cacian dan hinaan yang dilemparkan itu adalah RAHMAT daripada ALLAH. Kenapa? Sebab setiap hinaan yang dilontarkan kepada kita adalah penghapus bagi setiap dosa-dosa kita semalam. Lebih beruntung lagi, kita akan dapat banyak pahala percuma. (Tapi dengan syarat kita kena sabar dengan apa yang berlaku) 


·  Ingatlah bahawa ada HIKMAH di sebalik setiap dugaan dan cabaran yang kita hadapi. Sebenarnya Allah hendakkan hamba-Nya kembali kepada-Nya. Mengadu kepada-Nya lantaran sebelum ini kita semakin jauh, lalai dan lupa kepada-Nya.


·  Apabila kita difitnah, kita akan tidak dapat tidur malam lantaran memikirkan tentang fitnah yang dilontarkan kepada kita. Maka, kita dengan sendirinya akan bangun bertahajud setiap malam mohon kepada Allah agar diberi ketenangan, kemaafan dan keampunan dari-Nya sepanjang hidup ini. Kesan daripada itu (sentiasa bertahajud selalu), hati akan menjadi semakin tenang dan bahagia walaupun dikelilingi orang yang sentiasa mencari salah kita dan orang yang tidak mahu memandang wajah kita. 


·   HIKMAH dan REZEKI yang melimpah ruah menanti kita di sebalik ujian tersebut. Contohnya Allah permudahkan segala urusan kita. Allah pertemukan kita dengan rakan-rakan yang mulia hatinya, rakan-rakan yang boleh membantu kita menjana ekonomi kita dengan lebih mantap, pasangan yang memahami dan menyayangi kita dengan sepenuh hatinya, anak-anak yang baik, keluarga yang memahami dan pelbagai lagi.


·   Kita juga akan menemui dan dapat menilai siapa sahabat kita yang sebenar dan siapa musuh kita. Cara dan gaya hidup kita pun mungkin akan berubah ke arah lebih baik dan lebih bermotivasi. Mungkin sebelum ni kita susah nak baca buku-buku yang bermanfaat. Mungkin kita juga berpeluang mengenali tokoh-tokoh motivasi yang hebat yang terkenal di seluruh dunia. (Contoh : Dr Aidh Abdullah Al-Qarni, Imam Ghazali dan lain-lain). Selain itu, kita juga akan mampu untuk menjadikan diri kita insan yang sangat kuat, tabah, sabar dan mengubah seluruh pemikiran dan idea kita selama ni.


·  Pendek kata, apa yang berlaku pada kita walaupun buruk pada pandangan manusia, namun sebaliknya pada pandangan Allah. Fikirkanlah bahawa semua yang berlaku adalah RAHMAT ALLAH. Insya-Allah hidup kita lebih tenang, bahagia dan sangat matang. Insya-Allah.

14 Oktober 2011

9 Siti

9 Siti Yg Patut Di Contohi


  1. Siti Khadijah
    Beliau merupakan isteri Rasulullah s.a.w yang setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh orang-orang kafir dan musyrik, menghantarkan makanan kepada Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira’.
  2. Siti Fatimah
    Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg2 berbantalkan lengan Ali.
  3. Siti A’ishah
    Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama.
  4. Siti Hajar
    Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).
  5. Siti Mariam
    Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oh Allah s.w.t utk mengandungkan Nabi Isa.
  6. Siti Asiah
    Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah.
  7. Siti Aminah
    Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.
  8. Siti Muti’ah
    Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.
  9. Siti Zubaidah
    Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana Allah s.w.t.
* 9 Siti ini adalah petikan daripada kata-kata Ustazah Siti Norbahiah Mahmud dalam rancangan Halaqah TV9 malam tadi bertajuk ‘Siti Impian’. Adakah kita tergolong antara Siti-Siti ini? Tepuk dada tanya iman. Sama-sama kita tingkatkan ilmu kita untuk menjadi insan yang lebih baik di Bumi Allah ini, insyaAllah.

Devotees Tercalon dalam Anugerah Industri Musik (AIM) kE 18

Assalam.Alhamdulillah one of my favourite nasyid group Devotees telah tercalon dalam 1 kategori Lagu Nasyid Terbaik iaitu lagu Hadirnya Cahaya S.A.W yang dimuatkan dalam album Berjalan Tanpa Henti.Lagu ni sendiri hasil ciptaan ahli devotees sendiri iatu Abdul Halim Bin Ahmad a.k.a Halim Devotees.Tahniah kepada halim dan devotees. 

Komposer lagu Hadirnya Cahaya S.A.W -Abdul Halim Ahmad a.k.a Halim Ahmad


 .









Devotees Tanpa Shauqi



Gambar di atas Credit to Abdul Halim Ahmad



Lagu Nasyid Terbaik
  1. Devotees – Hadirnya Cahaya S.A.W.
  2. Nazrey Johani – Permata Hati
  3. Nora feat VOU – Pedoman
  4. Inteam, Rabbani, Saujana & Nowseeheart – Bebas Palestin
  5. Saujana – Pahlawan Gaza

Salam

Assalam. Dh lama x update blog.Bulan ni dh 4 bulan dibah attachment kat Ministry of Education,Brunei Darussalam. So far, best gak kerja di jabatan kerajaan ni.Kerja kat sini pun dh alhamdulillah.Sebab kalau nak dpt kerja kat jabatan kerajaan ni mmglah susah sangat nk dpt. Lagi 2 bulan je lagi nak habis penempatan kat sini.Banyak yg dpt di pelajari di sini.Insya Allah tahun dpn graduate.

24 Julai 2011

Setiap Wanita Itu Cantik

Sedarlah wahai manusia..
"Ketika wanita diciptakan, ia
diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Diciptakan
bahunya cukup kuat untuk menopang dunia;
namun, harus cukup lembut untuk memberikan
kenyamanan."

"Diberikannya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Diberinya kekerasan untuk membuatnya tetap
tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh
keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa
mengeluh."

"Diberinya kepekaan untuk mencintai
anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika
anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Diberinya kekuatan untuk mendukung
suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Diberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
bahwa seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada
disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, diberinya air mata untuk
dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah
dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus
dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,
tempat dimana cinta itu ada."

Kirimkan bingkisan ini kepada setiap wanita yg anda kenali....
Anda akan menambah harga diri ciptaan Indah,wanita!
kerana...

Setiap Wanita itu Cantik....

03 Jun 2011

Imam Muda Musim Kedua

Assalamualaikum Semua.

Sekarang ni kat televisyen, ada rancangan Imam Muda Musim Kedua di Astro Oasis Channel 106. Rancangan kegemaranku.Selepas imam muda musim pertama berjaya,akhirnya Astro menghasilkan sambungannya untuk musim kedua. Juara imam muda musim pertama ialah imam muda Asyraf. Mari kita imbas semula, sepuluh imam muda musim pertama


Imam Muda Musim Pertama





1.Imam Muda Asyraf
2.Imam Muda Azhar
3.Imam Muda Nuri
4.Imam Muda Miril
5.Imam Muda Hizbur
6.Imam Muda Abe Syara
7.Imam Muda Aran
8.Imam Muda Adib
9.Imam Muda Taufik
10.Imam Muda Shakir

Juara imam muda musim pertama ialah imam muda Asyraf
 
Naib juara imam muda musim pertama ialah imam muda hizbur




imam muda musim pertama yg menjadi pilihanku ialah imam muda Azhar dan imam muda aran
Imam Muda Azhar






Imam Muda Aran
Imam Muda musim kedua ni unik.dua daripada sepuluh orang imam muda berasal dari Brunei dan Singapura


Imam muda fadli wakil dari Brunei


imam muda mujahid wakil dari singapura



Bagi Musim Kedua,Sepuluh orang calon Imam Muda yang terpilih itu ialah:

1. Ali Khairudin Haji Abdul Marif, 26 tahun, berasal dari Sabah
2. Mohd Hassan Adli Yahaya @ Yahuza, 26 tahun, berasal dari Perak
3. Nazrul Izwan Zolkiflee, 26 tahun, berasal dari Johor
4. Wan Najdi Wan Mohd Noh, 20 tahun, berasal dari Selangor
5. Mohd Fakhrurrazi Hussin, 27 tahun, berasal dari Terengganu
6. Ammar Wan Harun, 27 tahun, berasal dari Kedah
7. Mohd Azlan Zulkarnain, 25 tahun, berasal dari Kuala Lumpur
8. Abdul Fattah Riddzwan, 21 tahun, berasal dari Negeri Sembilan
9. Mujahid Suhaimi, 20 tahun, berasal dari Singapura
10. Zulfadli Haji Awang, 24 tahun, berasal dari Brunei Darussalam. 

Imam Muda Musim Kedua









Lagu Tema IMAM MUDA MUSIM KEDUA








IMAM MUDA MUSIM KEDUA YANG MENJADI PILIHANKU:IMAM MUDA NAJDI DAN IMAM MUDA HASSAN
Imam Muda Hassan

Imam Muda Najdi







02 Jun 2011

Assalamualaikum

Assalamualaikum. lama juga blog ni x terupdate. bulan lima yg lps, sibuk dengan peperiksaan final year(2nd year), presentation final year project dan sebagainya. Alhamdulillah dgn berkat DUIT (dua,usaha,ikhtiar,tawakkal )dan tidak putus asa, akhirnya aku lulus peperiksaan tahun dua.Syukur Padamu Ya Allah.Tak sampai sebulan je lagi, aku akan di tempatkan di tempat kerja sebagai pengalaman dlm erti kata yg lain attachment

Album Devotees-BTH dan Album Koleksi Nasyid Indie Vol 2 Nasyeed Semesta

Album Devotees-BTH dan Album Koleksi Nasyid Indie Vol 2 Nasyeed Semesta

Assalamualaikum Semua

Apa khabar semua?dh lama blog ni x terupdate. Nak habaq kat semua ,dibah dah ada album Devotees-Berjalan Tanpa Henti dan Album Koleksi Nasyid Indie Volume 2 Nasyeed Semesta.Syukran jazilan kepada Firdausz NasyidFM, Devotees dan Naeim(Manager Fine) kerana menerbangkan album ni ke brunei.Jauh tu merentasi laut cina selatan.Album Devotees kita ada dua album.satu di poskan dari firdausz Nastidfm, dan satu lagi di poskan dari abg muhammad (Devotees). Album ni mmg best sangat

Album Devotees-Berjalan Tanpa Henti ada mempunyai 9 trek:-
  • Berjalan Tanpa Henti
  • Bersama
  • Hadirnya Cahaya S.A.W
  • Selagi Hayatmu Di sini
  • Don't Walk Away
  • Harapan Feat Salleh Brotherz
  • Rindu Kedamaian
  • Bersama (versi akustik)
  • Bersama 





Lagu yang dibah paling suka sangat berjalan tanpa henti.Liriknya mengisahkan tentang perjalanan hidup kita yang tidak pernah akan sunyi dengan ujian. Oleh itu, kita dinasihatkan supaya jangan sekali-kali berputus asa apabila berdepan ujian yang pasti ada hikmahnya dan sentiasalah ingat kepada Allah.

Dan album koleksi nasyid indie Volume 2 nasyeed Semesta mempunyai 12 trek
.Album ni mmg best sangat. Tahniah kepada bos Neurotic Studio yang  juga merupakan ahli kumpulan Devotees, Abdul Halim Bin Ahmad. Great job for both album

22 April 2011

"Message Undelivered" - Halim

08 April 2011

Kecantikan Wanita

1. Kecantikan seorang wanita ialah terletak sejauh mana ia dapat  menahan(menjaga) malunya, sementara kegagahan seorang lelaki ialah terletak sejauh mana ia dapat menahan (menjaga) marahnya…..

2. Orang yang membujang adalah orang yang belum menemukan penghibur duka dan dia baru memperolehinya dengan berkahwin.

3. Suami adalah orang yang mencari kebahagiaan hidup dengan menghilangkan sebahagian kemerdekaannya.

4. Wanita menghadapi banyak permasalahan; sebahagian diatasi dengan berkahwin dan sebahagian yang lain diatasi setelah dia masuk ke liang kubur.
5. Mata yang paling indah tetapi juga harus diwaspadai adalah mata kaum wanita.
6. Jangan menyalahkan perasaan isteri anda kerana perasaannya yang terbaik ialah ketika ia menerima anda sebagai suami.

7. Perawan tua ialah wanita yang kehilangan kesempatan menyusahkan seorang lelaki.
8. Yang diinginkan seorang gadis dari dunia ini hanyalah seorang suami,dan apabila ia sudah memperolehinya, ia menginginkan segala-galanya.

9. Wanita bisa memaafkan suatu pengkhianatan suaminya, tetapi dia tidak bisa melupakannya.
10. Kecantikan wanita tidak bererti apa-apa dibandingkan dengan kemuliaan akhlak dan perilakunya.

11. Sebelum kahwin, wanita hafal seluruh jawaban dan sesudah kahwin, ia hafal seluruh pertanyaan.

12.. Barangsiapa mengahwini wanita kerana hartanya, maka dia telah menjual kemerdekaannya.
13. Wanita adalah bintang dan pelita bagi lelaki. Tanpa pelita, lelaki bermalam dalam kegelapan.
 
14. Wanita lebih cepat daripada lelaki dalam menangis dan dalam mengingatkan peristiwa yang menyebabkan dia menangis.
 
15. Wanita tertawa bila ia mampu dan menangis apabila ia menginginkan sesuatu.

Dengarlah Wahai Wanita Islam

Wahai wanita tidak bertudung,
Sungguh cantik alunan rambut mu,
Bebas menggerbang kemas terikat,
Terserlah di bawah cahaya mentari,
Mentari dunia yang tak sehebat neraka,
Iaitu api yang kan membakar rambut mu,
di hari akhirat hari penentu,
maka hanguslah segalanya,
hilanglah cantik alun rambut mu,
tiada lagi yang menggerbang,
tiada lagi yang terserlah.
Oleh itu jadikanlah diri mu,
Sebahagian daripada wanita-wanita yang bertudung.

Wahai wanita yang bertudung,
Sungguh cantik alas kepala mu,
Ringkas pendek tersempang rapi,
Tersembul jambul tertutup dahi,
Terserlah lah bentuk tubuh,
Mengapa tidak dilindungi?
Rimaskah dengan tudung labuh ke dada?
Panaskah dengan pakaian sedemikian rupa?
Tidakkah kau ingat,
Kepanasan api neraka itu lagi hebat membakar,
Menjilat rentung kesemua mereka yang ingkar,
Mereka itu wanita yang tak bertudung,
Kau tidak ubah seperti mereka walau bertudung,
Oleh itu jadikanlah dirimu,
Sebahagian daripada mereka yang bertudung,
Bertudung labuh hingga ke paras dada.

Wahai wanita bertudung labuh,
Sungguh cantik terlindung rambut mu,
Sungguh ayu tertutup bentuk tubuhmu,
Yang terzahir jelas gaya kesopananmu,
Mengaburi segala yang tersirat di hati,
hanya diri sendiri yang menghakimi,
mungkin suci ikhlas kerana Illahi,
atau berdebu dengan sebab duniawi,
riak wajah nampak tawadhu’,
riak jiwa rupanya menunjuk-nunjuk,
alangkah ruginya andai benar begitu,
kerna azab masih tak terlepas dari mu,
serupalah sahaja diri mu ditunggu,
diseksa tidak ubah seperti wanita tak bertudung,
sama dengan mereka yang menyempang tudung,
oleh itu jadikanlah dirimu,
sebahagian daripada mereka yang bertudung,
bertudung labuh hingga ke paras dada,
tersemat jua bersamanya rasa taqwa.

Wahai wanita yang bertaqwa,
Andai kau telah sampai ke tahap ini,
Dengan akhlak mahmudah terpahat di hati,
Syariat islam sebati dalam diri,
Maka layaklah dikau mendapat ganjaranNya,
Yang dijanjikan di akhirat nanti,
Dan tatkala di dunia ini lagi,
Muslimah solehah kau digelari,
Menjadi idaman setiap muslim soleh,
Yang sukar sekali untuk diperoleh,

Wahai muslimah solehah pula,
Jadilah mukminah mujahidah,
Mujahidah yang akan menyeru,
Agar ditinggalkan dirinya yang dahulu,
Mujahidah yang akan berdakwah,
Agar diri dan umat berubah,
Mujahidah yang akan mengajak,
Agar islam kembali tertegak.

Dengarlah wahai wanita..
Sahutlah seruan ini

Firdaus-Saat Terindah

29 Mac 2011

Takdir Cinta

Anggap Cinta Itu Suci Bukannya Cinta Kerana Harta Tapi Cinta Itu Hanya Kerana Allah.

Ya Allah , Ya Rahman.. Kau Pertemukanlah ku dgn jodohku yang mampu membimbingku ke arah kebenaran.....

Msj yg nk di sampaikn sampai.Semoga aku berjumpa dgn jodoh yg mampu membimbingku ke arah kebenaran..Amin





05 Februari 2011

Devotees-Rindu Kedamaian

Assalam Semua

nk kongsi,asal online fb je mesti dgr lagu devotees-rindu kedamaian. ni link dia kat fb
Devotees-Rindu Kedamaian 


video ni di ambil masa devotees show kat UKM bulan januari lalu

03 Februari 2011

Promo Devotees Berjalan Tanpa Henti



Album berjalan tanpa henti akan memuatkan lapan buah lagu dan disertakan satu track bonus iaitu minus one lagu Bersama. Lagu-lagu yang bakal dimuatkan ialah:

    1. Berjalan Tanpa Henti
    2. Bersama
    3. Hadirnya Cahaya S.A.W.
    4. Selagi Hayatmu Di Sini
    5. Don't Walk Away
    6. Harapan
    7. Rindu Kedamaian
    8. Bersama ( Akustik )
    9. Bersama ( Minus One - Bonus Track )

    Album di boleh di tempah awal kat ebazaar Nasyid FM


    cover album devotees

    Fanpage Devotees on Facebook



    Facebook anggota devotees

    FEELHONEY (Prebiu Lagu-Lagu FH Versi Unplugged + Sempoi)

    Fanpage IM Azhar



    Fanpage Feelhoney kat facebook

    Feelhoney




    Anggota feelhoney Facebook

    Fanpage fine kat fb



    dari sebelah kiri aneep,hambali,zack,afiq

    Facebook anggota Fine

    04 Januari 2011

    Feelhoney - 10 Sen




    musim cuti datang bayak jualan murah hatimu meronta mau beli semua kau mau beli blackberry mau beli dslr mau beli inspira mau beli semua bula duit masuk kau jadi 'penderma tegar' di pasaraya ribu-ribu pun kau tak kisah asal up to date kiut berg...aya langsung kau tidak fikir nasib orang yang susah kenapa susah sangat mau bagi sedekah? 10 sen boleh jugak buat pahala mungkin bagi kita ia tak seberapa tapi disisi Tuhan besar ganjarannya dunia ini sekejap saja esok mungkin kau tinggal semua nanti apa yang engkau bawa 10sen mu itu yang bikin berat timbanganmu disana~

    Feelhoney - Bukan Salah Cinta ( Short Demo )




    maafkan silapku kawan andai kau terbeban
    berat perasaan yang memburumu hadir tanpa undangan,
    Aku juga insan biasa,
    yang pasti ada rsa cinta
    kau boleh palingkanku tapi demi cinta..

    aku boleh lepaskanmu tapi demi cinta
    aku terima keputusan itu buat penghormatan
    kusedar jua kekurangan
    harga diriku pertahankan
    demi Tuhan kelak nanti ku 'kan berubah
    kerna Tuhan....

    c/o

    Kubebaskan perasaan cinta seluruh manusia
    rasa simpati di hati tidak ingin menyakiti
    andaikau rasa terluka itu bukan salah cinta
    itu tanda dari Tuhan hidup bukan untuk membenci...
    ikhlas hati Tuhan membalasi...

    Lagu / Lirik : Nur Amin Mulia

    Feelhoney - Teman Facebook




    Feelhoney - Teman Facebook




    telah kau smpaikan salam pada temanmu


    lewat laman sosial di facebookmu

    tlah kau kirimkan gambar terbarumu

    tlah kau baca komen-komen itu..


    sudahkah? kau bls pgilan Tuhanmu?

    sudahhkah kau kirim selawat ke Nabimu?

    sudahkah kau bca ayat cinta Tuhanmu..?

    sudahkah..sahabat oh sudahkah?


    main facebook tidak salah

    asal jangan langgar syaratnya

    jangan smpai melalaikanmu

    berjam-jam di dpan laptopmu..


    ku disini hanya mengingati..

    teman-teman yang aku sayangi.

    jangan hanya kerna facebookmu

    kau lupakan Tuhanmu..teman facebookku..


    Lagu : Amin


    Lirik : Bie

    Feelhoney - Bukan Kekasih Biasa